onsdag 16. september 2009

Ta inn Tårene nå !..............


......Tårer (Fuchsia) eller Kristi Blodsdråpe kjært barn har mange navn.

Uansett; Tårene må tas inn i god tid før frosten kommer, det kan virke hjerteløst å dra av bladene (blomstene kan legges i fuglebadet) nå som de er på slutten av siste floret. Kommer det en kuldekveld blir de dessverre ødelagt om de ikke overvintres inne. Sett plantene i en kald kjeller, bod eller isolert garasje i i en isoporkasse. Klippes om våren.

Plantene kan godt stå mørkt og skal ha kun litt vann (eggeglass er en populær måleenhet) en gang hver tredje måned, se an størrelsen på planten din. Jorden må ikke være fuktig.

Les mer om Tårenes verden i Wikipedia og norsk Fuchsia Forening.
Ønsker dere en blomstrende dag !
fruen

1 kommentar:

  1. Hei fru blomst
    Her var det mye vakkert...
    Synd jeg ikke er brud i dag. Da hadde jeg bestillt brudebukketten på venstre side her.
    Gode råd også. Jeg vil så absolutt følge med på hva som skjer på din blogg. Selv har jeg en blogg med LITT FORSKJELLIG. Blomster, barn, hus og interiør osv. Er ny, så jeg holder på å jobbe meg litt opp. Hagen er min STORE lidenskap.
    Men med tre barn tar jo alt tid... Om du har tid og vil, kan du evnt. se på litt eldre innlegg hvor jeg har fotografert hagen og div. blomster som jeg har. . Håper å se mer til dine vakre blomster
    mvh birgitte Mine Blom

    SvarSlett