tirsdag 27. oktober 2009

Dagens bok fra bestefars bokhylle...

DESEMBERDAGE er en julekalender, hvor hver dag er et nytt kapittel med oppskrifter på mat, idèer til innredning og dekorasjoner.
250 farvefotos, en deilig bok som gir inspirasjon og ro.
En stemningsfull bok av fotograf Birgitta Wolfgang Drejer og
stylisten Dorrit Elmquist, ISBN 87-11-18166-4. www.aschehoug.dk
Bildet viser et kjøkkenfoto, jeg har pyntet med mitt lekre sukker og fløtesett som settes fram sammen med de grønne portvinsglassene til jul.
Fløtesettet er funnet på Fretex for en 50 lapp, de gamle portvinsglassene er kjøpt på brukthandler til ukjent sum av bestemor Blomst.
Grønt glass ble brukt før på stetteglassene da vinen var grumsete og ikke fult så lekker å se på som i våre dager.
Dagene går fort frem til desember og jeg merker at
ønsket om å lage noe til jul som jeg ikke rakk i fjor er nært!
Blir litt matt over å tenke på hvor mye jobb en skal tilegne seg selv i juletiden.
Jeg øver meg på å finne roen slik at jeg kan gjøre færre ting bra, planlegge i god tid, og tenke at det kommer flere juler, så det er ingen grunn til å kave seg opp unødvendig.
Et godt tips er å bruke adventstiden godt til å lage kort, kranser, hente frem julepynten fra i fjor og årene før, sortere ut det som ikke skal brukes og gi det til Fretex, og begynne stylingen/pyntingen i det små.
Kos deg med å handle små venninnegaver allerede nå,
lys og servietter er en god ide og er alltid populært!
Derfor er jeg kommet i hyllen for de kreative blomsterbøker og
julebøker med stemning.
Det er ny dag og tid for ny bok hver dag frem til jul...
HIV DEG PÅ SOM FØLGER TIL SIDEN MIN; DAGENS MÅL ER Å KOMME OPP I 100,
GI OPPFORDRINGEN VIDERE TIL ALLE SOM ER OPPTATT AV VAKRE TING!

2 kommentarer:

  1. Hei, der fikk du en følger ti! ;-)
    Gleder meg til nydelige stunder hver dag i desember.
    Ha en fin dag!
    Eirin

    SvarSlett
  2. Så skjønne glass og skål du har... liker veldig godt fargen på de..
    de små venninne gavene er allerede begynt på.... men har noen igjen....
    Nyt den deilige ettermiddagen ..
    Klem Kerstin

    SvarSlett