torsdag 15. oktober 2009

Ny dag og nye muligheter.....



står på trappen til å starte en ny travel dag i min blomstrende hverdag.

Har vært ute i hagen, etter en stor økt i vaskerommet med hurtigvaskprogrammer, bretting av klær og rydding! ... og fylt på mat til villfuglene, de spiser nøtter til den store gullmedaljen og trives veldig i det fine fuglehuset jeg laget på pileflettingskurs hos soreskogen.no

Kikk innom Drudes hjemmeside og meld deg på kurs, å flette pil er meditasjon!

Mye å rekke før dagen starter i butikken min;

Ny forsyning med "Pletter i luften" ventes inn i dag, håper ikke det er sesongslutt ennå !

For de som ikke har disse hjemme kan de nytes i Jeanne d`Archs Magasiner, litt romantisk plante som trenger lys, vann og kjærlighet, må gjerne dusjes hver dag ! Husk at det er bare det grønne som skal dusjes, ikke dusj på selve orkideblomsten!

Magasinene selges i butikken min, har noen igjen i nr. 4 og 5. Nytt nr. 6 som er julenummeret kommer i slutten av oktober. Det blir ingen julebok i år fra Jeanne d`Arch så i adventstiden skal jeg gi bloggleseretips om mange andre vakre julebøker. Jeg har flere favoritter !!!!

Fra morfars bokhylle vil jeg plukke frem en ny bok hver dag som jeg vil fortelle fra, sitere mm.

Bøkene er innen kunst, dikt, hage, dekorering, mat mm. men hovedsaklig blomster og interiør!


Advents og julevarene er på vei inn og i år er det lilla for alvor- og det er lov å nyte lilla som høstfarge, til klubben f.eks. hva med lilla lakklys fra danske Ester og Erik, de er sotefri, dryppefri og SELVSLUKKENDE! Kom inn og se selv, du finner antagelig noen lekre blomster og servietter også!
- nå må du ikke glemme tiden fru Blomst , sier herr Blomst!

det er fortgjort å glemme tiden når man blogger, jeg er også med i blogger 40+ !

Det er jo så mye vakkert å se og lære hos andre bloggere; håper at jeg kan bidra litt fra fru Blomsts verden; på borte og hjemmebane.

God torsdag, hilsen fruen

3 kommentarer:

  1. Hei Fru Blomst. Så kjekt å finne deg! og bloggen din. Jeg ELSKER blomster. Og hadde jeg fått velge igjen, hadde jeg muligens jobbet som du! Gleder meg til å se hva du kreerer. Kos deg og lykke til med butikken. Bodde selv 10 år i Bergen. Herlig sted. Nå er jeg lengre nordover. Regner like mye her også :) Ha en fin dag. Kjekt du vil følge med hos Åpent hus! :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg:)

    For en inspirerende blogg du har! Blir glad av å se så fine blomster, kranser mm

    Var på vei til butikken din i høstferien, men da var du på ferie. Kommer innom igjen en annen dag, har vært der en gang før og ble så imponert:) Klem

    SvarSlett
  3. Så herlige bilder... må få skaffet meg et fuglebur jeg også...

    Gleder meg til bøkene du skal servere oss... sikkert mange flotte bøker...
    Kos deg med alle herlige varene som kommer.. Kommer nok innom en dag..
    *kerstin

    SvarSlett