søndag 15. november 2009

Hjertekjeksene ble supergode!

Dagens hjerte... et vakkert brudearbeide fra fru Blomst. Hjertecorsage med nål bakpå. Rose, nellik, afrikalilje, hjerteranke, strassdiamant og litt håndtverk...
God morgen alle sammen !
Ny uke, mandag og nye muligheter...!
Sjokoladekjeksene ble kjempegode, men før jeg lager
neste gang ønsker jeg meg en god gammeldags håndmixer.
Med den store kjøkkenmaskinen blir det ikke fluffy, men flatt.
Derfor blir f.eks. muffinsene 1 cm. høy......

Kjeksdeigen ble derfor veldig klebrig og jeg måtte blande inn
mye mere mel. Noen av kjeksene ble litt hvite utenpå.
Jeg hadde ikke tid til å handle mintessens på fredagen, så jeg brukte
ekte vaniljestang istedenfor- var godt det, men sikkert best med en litt
friskere tilsetning. Kjeksene kan anbefales på det varmeste.


Jeg har fått så mange spørsmål om hva man skal gjøre med Oliventreet nå!
Jeg håper at de som har Oliventrær rekker å dekke de til før vinteren tar tak!!!

Har Oliventreet stått ute i sommer så kan det være ute i vinter også. Står det i kurv eller krukke så kan du trekke det inntil veggen, slik at det får litt tak over hodet.
Dekk godt med einer eller granbar over jorden og litt oppover stammen. Einen isolerer og
vann og snø dreneres godt. Oliventreet skal i k k e pottes om. Det kan gjøres på våren, men husk at det trenger leireholdig jord.

Har du handlet andre planter og trær i sommer som står i plastpotten ennå, har du tid denne uken hvor det er mildt å plante de om i krukke/ kurver, bruk godt med lekakuler i bunn og god jord. Dekk så til med einer/granbar. Står plantene i plastpottene er faren for frostskader stor, røttene står sammenpresset rundt og rundt i bunnen av plastpotten. Når potten tas av må røttene løsnes, rives opp litt da de ofte er tettpakket rundt og rundt. Ta gjerne en kniv og skjær noen snitt i røttene slik at de kan klare å suge fuktighet. Blir et tre stående i plastpotten vil det heller ikke klare vårsolen og blir dessverre svidd og tørr.

Vern om uteplantene, det er en rask investering i en frodigere vårhage.

Har du nyplantet stauder eller roser i bed, er det smart å dekke disse også med vintergrønt, for at de skal klare den første vintereren og vårsolen best mulig.

Har du husket å dusje det grønne på plantene i huset i dag ?

For de som er på handletur og samler på
Madonnafigurer
så er det kommet inn små og veldig store figurer.

Engler i flere fasonger er også på plass,

Velkommen innom,


Ha en fin dag,

fruen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar